3. LEVERANSTID OCH FRAKT
Pga rådande omständigheter i världen kan leveranstider påverkas. Vi infomerar alltid kunder om något skulle ske med tex produktion.
Leveranssätt, villkor och leveranstid varierar beroende på typ av vara och land. Till exempel tar en specialbeställd längre tid att leverera än en som finns i lager i samband med beställningen. Leveranstid anges i antal arbetsdagar under respektive vara. Är det brådskande finns det oftast möjlighet att beställa expressleverans. Kontakta oss då på info@engelskatapetmagasinet.se eller 031-711 98 50. Har du beställt olika varor så kan de ibland ha olika leveranstid, och det är då den längsta leveranstiden som styr tiden. Vi strävar efter att skicka allt i ett paket, men önskar du delleveranser så behöver du meddela oss detta, och du kommer då att debiteras för ytterligare en fraktkostnad i efterhand.
Vi reserverar oss från eventuella slutförsäljningar hos leverantör eller omständigheter som är utom vår kontroll och som gör att leveranstiderna ibland kan bli längre än vi angett. Vid eventuell leveransförsening kommer vi att kontakta dig snarast. Vi reserverar oss för att leveranser till avlägsna orter kan ta någon / några dagar extra utöver den information som anges på produktsidan.
FRI FRAKT
Vi erbjuder fri frakt på tapeter inom Sverige. Leverans sker då till ditt närmaste utlämningsställe för paket (ombud). Våra leveransalternativ specificeras nedan. Om du gör en retur på en lagervara bekostas returfrakten av dig (läs mer under Returer) och du kommer att debiteras för frakten som Engelska Tapetmagasinet har bjudit på vid ditt köp (199 kr).
FRAKT INOM SVERIGE
Du kan välja mellan nedanstående alternativ när du beställt dina varor;
1. Varorna hämtas i vår butik Engelska Tapetmagasinet i Göteborg
Bor du i närheten av Göteborg kan du välja att hämta paketet direkt hos oss i butiken på Västra Hamngatan 18. Vi hör av oss till dig när dina varor är färdiga att hämta. Naturligtvis tillkommer ingen fraktkostnad vid detta leveranssätt.
2. Varorna hämtas hos ombud på utlämningsställe
Paketet skickas normalt till närmaste utlämningsställe för avhämtning.
En avi eller sms skickas till dig och du hämtar själv varan på ditt utlämningsställe.
3. Hemleverans dagtid
Med hempaket får du ditt paket levererat till dörren.
Leverans sker dagtid på vardagar efter telefonavisering. Tilläggskostnad: 250 kronor.
4. Hemleverans kvällstid
Med hempaket får du ditt paket levererat till dörren.
Leverans sker kvällstid på vardagar efter telefonavisering. Tilläggskostnad: 450 kronor
5. Expressleverans
Pris ges på förfrågan, mejla till info@engelskatapetmagasinet.se.
Expressfrakt varierar i tid och kostnad beroende på leverantör och mängd.
FRAKT TILL UTLANDET
Inom EU levererar vi i normala fall till ditt postkontor. Icke skrymmande varor kostar 299 SEK.
Vi skickar även till Norge, då gäller följande; Efter din order kontaktar vi dig och ger en offert på fraktkostnad, som är beroende av vikt, samt kostnad för förtullning. Norska kunder behöver även förse oss med sitt personnummer till tullen. Föredrar du Poste Restante finns även det som alternativ och kostar då 250 kr. Vänligen kontakta oss innan.
ÄNDRING AV NAMN ELLER LEVERANSADRESS
Vid ändring av namn, leveransadress eller leveranssätt efter att varan skickats debiterar vi 250 kr. Detta för att täcka Engelska Tapetmagasinets kostnader hos transportföretagen.
EJ UTHÄMTAD VARA
Vi ansvarar inte för paket som inte uthämtats av dig som kund inom skälig tid. Har du missat att hämta ut paketet, men vill ha varan, debiteras du som kund fraktkostnaden för det andra utskicket.
I det fall du väljer att inte hämta ut paketet, som sedan returneras från ditt ombud till Engelska Tapetmagasinet, kommer Engelska Tapetmagasinet debitera dig som kund hela ordervärdet inklusive frakt och eventuella fakturaavgifter. Detta för att täcka Engelska Tapetmagasinets transport- och administrationskostnader.